CUNDA MTAL - eTwinning Projelerimizin Tanıtımı

CUNDA MTAL - eTwinning Projelerimizin Tanıtımı

CUNDA MTAL - eTwinning Projelerimizin Tanıtımı

30.12.2020 457

2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında, okulumuz Cunda  MTAL Proje Lisesi  dört  tane uluslararası etwining projesinin ortağıdır. Projeleri okulumuz adına İngilizce öğretmenimiz Meryem HACIMAN ve Yiyecek İçecek öğretmenimiz Murat ÇELİK  yürütmektedir. Okulumuzda etwinning projelerini yürütmek için bir etwinning öğretmen grubuoluşturulmuştur. Bu grubun üyeleri arasında okulumuz öğretmenlerinden Murat ÇELİK, Kemal ZEHİR, Canan ULUSOY, Meryem HACIMAN ve Özge Bilgin vardır. Ayrıca tüm projelerimiz, okulumuz  öğretmenleri ve öğrencilerimizin özverili katkılarıyla yürütülmektedir.   İlk projemiz "Hate Speech: knowing more to avoid" isimli, İtalya, Portekiz, Fransa ve Türkiye' den 9 ortak, 9 öğretmen ve ortak okullardan 136 öğrenciyle birlikte yürütülen  projedir. Projemizin konusu,  nefret söylemleri ve önyargıları kırmak üzerine kurulmuştur. Proje boyunca amacımız duygu kavramları üzerinde çalışmak, nefret söylemi kavramını netleştirmek, nefret mesajlarını tanımak için sosyal ağlardaki gönderileri analiz etmek ve çevrimiçi nefret söylemine daha aydın ve bilgili bir bakış oluşturmak, gençlerin buna karşı önleyici hareket etmelerini sağlamaktır.   İkinci projemiz, aynı zamanda kurucu ortağı olduğumuz " Perusal in the Shade of an Old Tree" isimli etwinning projesidir. Projenin ortakları arasında Romanya, Litvanya, Hırvatistan ve Türkiye ve ortak okullardan  17 öğretmen ve ayrıca 64 katılımcı okul öğrencisivardır. Bu proje,  zeytin ağacını biyoloji, ekoloji, ekonomi dahil  öğrenmenin yanı sıra tarihteki edebi, felsefi ve sembolik anlamlarını da keşfetmeyi amaçlayançokdisiplinli bir uluslararası projedir. Projenin ana konusu, zeytin ağacı türünü öğrenmekle birlikte, dramatik iklim değişikliğiyle yüz yüze olunan dönemlerde doğal çevrenin korunmasının ve geliştirilmesinin önemini vurgulamaktır. Bu projede, öğrencilerimiz arasında ormansızlaşma konusunda farkındalığın arttırılması, zeytin ağacının hem biyolojik, hem ekonomik hem de ekolojik açıdan sosyo-kültürel anlayışla pekiştirilerek öğrenilmesi ve öğretilmesi, dünyanın karşı karşıya olduğu ekolojik konulara  dikkatlerininçekilmesi hedeflenmektedir.   Üçüncü  projemizin başlığı "Our Culture is Our Identity".dir. Bu projede yer alan ülkeler Romanya, Polonya, İtalya, Hırvatistan, Arnavutluk, Slovenya, Fransa ve Türkiye'dir. Bu projede değişik ülkelerden 23  öğretmen ve yaklaşık 133 öğrenci çalışmaktadır. Projemizde turizm ve kültürel  olgular işlenmektedir. Projenin amacı ise şöyle özetlenebilir: Turizm, dünya çapında büyüme ve istihdama katkıda bulunan önemli bir ekonomik faktördür. Dünya Turizm Örgütüne göre kültür turizminin, toplam turizm talebinin %37'sini karşıladığını öğrendiğimizde birçok medeniyete ev sahipliği yapmış ülkemizdeki durumu merak ettik. Ülkemize gelen turistlerin %63'ünün Antalya ve İstanbul'u tercih ettiğini öğrendik. Tarihi ve arkeolojik eserler, özel günler, yemek kültürü, el sanatları, yöresel türküler, tarım, bitki örtüsü, hayvancılık, folklor gibi kültürel değerlerin ilçemiz ve bölgemizin kültür turizmi için büyük potansiyel oluşturduğunu tespit ettik. Kültürümüzün ve değerlerimizin tanıtılması noktasında bu proje aracılığı ile çocuklarımızın gözünden şehrimizin ve bölgemizin gizli kalmış güzelliklerini yöresel kültürümüzü, tarihi ve doğal güzelliklerimizi biraraya getirerek şehrimizi ve bölgemizi gezmek ve tanımak isteyenler için çocuklarımızın gözünden bir E-rehber oluşturmak ve ülke turizmine katkı sağlamak amacındayız.   Son projemiz ise Murat Çelik hocamızın rehberlik ettiği "More Organized Creative Learning With Mind Maps"  isimli projedir. Proje, Romanya, Azerbaycan, Ürdün, İtalya, İspanya,Gürcistan ve ülkemizden 9 okulun katılımı ile yürütülmeye başlanmıştır. Projeyi okulumuz öğrencilerinden oluşturmuş olduğumuz  4 kişilik proje ekibi yürütecektir.  Projemiz,  öğrencilerimizin çalışmalarını daha verimli ve anlamlı hale getirmenin bir yolu olan, zihin haritalama yöntemi ile nasıl çalışacaklarını öğretmektir. Bu projenin nihai amacı, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini hem kendi yaşamlarında hem de öğrenme yaşamlarında geliştirerek ezberlemek yerine kalıcı öğrenmeyi sağlamak ve proje sürecinde iletişim kurdukları ülkelerin kültür ve gelenekleri hakkında farkındalık yaratmaktır

Bu projelerde çalışacak öğrenciler, okulumuz 9, 10 ve 11. Sınıf öğrencileri arasından, İngilizce ve bilgisayar derslerine hakimiyetleri ve bireysel ve takım çalışmasındaki becerileri göz önünde bulundurularak, etwinning öğretmen grubumuz tarafından  dikkatle seçilmiştir. Öğrencilerimiz, proje çalışmaları esnasında İngilizce ve bilgisayar bilgilerini yoğun olarak kullanma şansı elde etmiş; ayrıca önemli Web.2 araçlarından, padlet, Canva, Logomakr, miro ve mindmapve buna ek olarak etwininng twinspace kullanımını öğrenmişlerdir.